En we gaan nog niet naar huis! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Milou Deken - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Milou Deken - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Milou

22 Augustus 2012 | Australië, Alice Springs

Hallo allemaal!

Mijn reis langs de oostkust van Australië zit er alweer op! Wat gaat de tijd toch ontzettend snel! Niet te geloven. Ik weet nog dat ik op het vliegveld stond vol zenuwen en nu zijn de drie maanden alweer bijna voorbij! Ik ben op dit moment in Alice Springs, letterlijk in het midden van Australië in de outback! Het is hier prachtig! Ik bevind me in the  middle of nowhere met alleen maar rood zand en bruine rotsbergen. Ik moest er echter wel een busreis van 36 uur (!) voor over hebben.. Dat is niet niks kan ik je vertellen haha!

Vanuit Cairns ben ik met de bus naar Alice Springs vertrokken en ik mis het nu al! Ik ben in totaal drie weken in Cairns verbleven en het was werkelijk waar een echte vakantie. Samen met Outi hebben we ons heerlijk vermaakt in deze stad en onwijs veel nieuwe vrienden gemaakt. Het voelde echt aan als vakantie, iedere dag heerlijk zonnen en zwemmen in de lagoon (Cairns heeft geen strand maar wel een erg mooie lagoon op loopafstand van ons hostel!), winkelen, relaxen en s'avonds de nodige leuke feestjes af! Al in de eerste paar dagen leerden we een grote groep mensen kennen waar we de rest van de tijd mee zijn opgetrokken. Ons hostel was erg leuk en na de drie weken voelt het alsof je iedereen kent. We hebben ons er goed vermaakt!

Natuurlijk hebben we niet alleen maar geluierd, maar hebben we ook een aantal ontzettend leuke tripjes gemaakt. Zo hebben we als eerste de Uncle Brians tour gedaan. Deze tour is niets vergeleken met alle andere standaard tours. De bus chauffeur is je oom, de bus is geen bus maar heet Gus, iedereen in de bus is vanaf het moment dat je instapt je familie en de belangrijkste ingrediënten zijn eten (veeeeel eten) en zwemmen. Echt hilarisch hoe deze tour wordt gedaan. Het was één grote gezellige boel.

Onze nieuwe oom nam ons mee naar verschillende prachtige plekken rondom Cairns. Onderweg vertelde hij allerlei verhalen en verzon hij spelletjes en opdrachten. Als eerste zijn we naar Devils Falls in Babinda gegaan, een prachtige 'jungle'/regenwoud met mooie uitkijkpunten. Ook hebben we hier zeeschildpadden gezien! Daarna zijn we verder gegaan naar Josephine Falls (hier was ik al eerder geweest met de Oz Experience bus), een mooie waterval waar je van de rotsen keihard naar beneden kon glijden. Hier konden we even heerlijk afkoelen.  Na Josephine Falls zijn we naar de Atherton Tablelands gegaan. Dit is een prachtige omgeving met veel bergen, regenwouden, watervallen en rivieren. Allereerst hebben we hier heerlijk geluncht thuis bij 'Mister Lunch', waarna we verder zijn gegaan naar de Millaa Millaa Falls. Dit is de bekende waterval waar Peter André zijn beroemde videoclip 'Mysterious Girl' heeft opgenomen. Mocht je je dit niet meer herinneren dan ken je de waterval misschien wel van de bekende Herbal Essences Reclame (shampoo) waar een dame haar haar vanuit het water naar achter flipt en er een mooie cirkel van water ontstaat. Je raad het natuurlijk al, dit was ook onze opdracht. Eén voor één gingen we het water in en probeerden we deze reclame na te bootsen, haha! Onze oom maakten foto's en dat leverden een aantal leuke plaatjes op!
Na de Millaa Millaa Falls zijn we verder gegaan naar Lake Echam. Dit is een vulkanisch krater meer waar we onder andere schildpadden hebben gezien en van een hoge boom in het meer zijn gesprongen. op dat moment begon het ook al donker te worden dus de zonsondergang gaf een mooi uitzicht over dit meer. Na een beetje te zijn opgewarmd zijn we nog naar een plek gegaan waar we platipussen (vogelbekdieren) hebben gespot. Helaas was het al erg donker dus het was niet heel duidelijk te zien. In de avond koelt het ook aardig af dus na deze drukke dag zijn we naar een hostel gegaan waar we heerlijk werden verwend met warme chocolademelk met marshmallows en muffins. We hebben de dag afgesloten met een 'musical journey home', ook wel karaoke en dansen in de bus, en een afterparty in een club in Cairns. Het was echt een geweldige tour en zeker geen gewone!

Naast de Uncle Brians Tour hebben we op een dag ook zelf een roadtrip georganiseerd! Met een groep van 8 zijn we naar Cape Tribulation gegaan, ongeveer 2-3 uur van Cairns vandaan. Vroeg in de morgen hebben we een auto gehuurd en zijn we op pad gegaan. Het was zo gaaf! In Cape Tribulation hebben we een prachtige wandeltocht door de Daintree Rainforest gemaakt, zijn we naar een mooi tropisch strand (Myall beach) gegaan en tot slot doorgereden naar Cape Tribulation Beach. Dit is de enige plek waar The Great Barrier Reef en het regenwoud samen komen. Echt ontzettend mooi om te zien! Daarna zijn we nog naar Mossman Gorge gegaan en hebben we daar een tocht door de jungle gemaakt. Om de dag goed af te sluiten wilde we een echt Australische bbq organiseren. We zijn toen naar Port Douglas gereden op zoek naar een geschikte plek. Port Douglas is een erg luxe  stad met alleen maar mooie hotels een dure winkels. Helaas konden we hier dus niets geschikts vinden. We zijn toen terug gegaan naar Cairns waar we een berg zijn opgereden met een prachtige by night view over Cairns en omstreken. Daarna zijn we gezellig wat gaan eten in Cairns zelf. Een erg goed alternatief! De roadtrip was echt super. Erg leuk om zelf een tour en route te plannen. Dat gaan we zeker vaker doen!

Tot slot ben ik ook nog met een groep naar Hartkeys Crocodile Adventures gegaan. Eén van de jongens had een eigen auto dus dit keer hoefden we geen auto te huren, erg makkelijk! Hartkeys Crocodile Adventures is  een groot park met onder andere krokodillen, walibi's, kangaroos, cassowarys, koala's, quolls, slangen en vogels. In het park hebben we bijna al deze dieren gevoed en zijn we met een boot een meer op gegaan waar een gids de krokodillen ging voeren. Ik heb werkelijk waar nog nooit zulke grote krokodillen gezien! Ze waren echt huge! Daarnaast hebben we uitleg gekregen over de krokodillen boerderij die ze op het park hebben (hier worden veel baby krokodillen geboren) en zijn we naar een slangen show en een krokodillen worstel show gegaan. Ik had al aardig wat Australische dieren gezien gedurende mijn reis (denk aan kangaroos en koala's) dus het was erf leuk om nu ook eens de slangen en krokodillen van dichtbij te bekijken!

Helaas komt aan alles een eind en na drie weken zat mijn tijd in Cairns erop. In het weekend heb ik onwijs veel mensen gedag moeten zeggen, waaronder Outi :( Zij had werk gevonden op een fruit boerderij in Mareeba, een uur van Cairns. Nadat velen waren vertrokken voelden het ook echt alsof  de vakantie voorbij was. Gelukkig zie ik veel van hen elders in Australië dus dat is een fijne gedachte. Na velen te hebben uitgezwaaid werd het voor mij ook tijd om Cairns te verlaten. Ik heb drie prachtige weken gehad maar een nieuw avontuur stond op me te wachten, de outback! Zoals ik al zei moest ik hier een aardig lange busrit voor over hebben. 36 uur in totaal met onderweg werkelijk waar NIETS, de wegen waren slecht en de bus chauffeur legde ons letterlijk uit wat we moesten doen mocht er zomaar een kangaroo de weg op springen. Daarnaast hadden we een buswissel in Tennant Creek om 2 uur s'nachts en bleek onze volgende bus kapot te zijn gegaan. Dit betekende dus 3 uur buiten wachten, s'nachts, in de vrieskou, in de middle of nowhere en met lugubere types op straat. Het kan allemaal hier in de outback! Aangezien het zo verlaten is duurt het vrij lang voordat er hulp arriveert. Gelukkig hebben we het allemaal overleefd en het was het allemaal waard! Ik ben nu net terug van mijn tour door The Red Centre van Australië, maar daar zal ik de volgende keer meer over vertellen.

Als slot van mijn blog wil ik ook nog even een mededeling doen! Zoals jullie misschien weten staat mijn vlucht terug naar huis gepland op 3 september en land ik 4 september weer in Nederland. Ik ga echter nog niet naar huis!! Ik blijf langer!! Vanaf Alice Springs zal ik afreizen naar Darwin waarna ik mijn geplande vlucht naar Bangkok neem. In Thailand neem ik echter niet mn vlucht naar Amsterdam maar blijf ik daar voor een tijdje om mijn working holiday visum (een visum waarmee je kunt werken in Australië) aan te vragen. Na Thailand vlieg ik weer terug naar Sydney om daar een baan te vinden en even te gaan werken voor wat weken! Dit om zo genoeg geld te verdienen voor mijn reis samen met Satish! Tussendoor wil ik ook nog naar Melbourne om de stad te bekijken en de Great Ocean Road te doen. Wanneer Satish afgestudeerd is en we beide genoeg geld hebben verlaat ik Australië echt en ga ik met Satish verder reizen. 
Op dit moment heb ik geen idee wanneer ik thuis ben! Jullie zullen we dus nog even wat langer moeten missen, maar natuurlijk blijf ik jullie op de hoogte houden!

Nou dit was het weer voor deze keer. Ik ga me klaar maken voor mijn busreis naar Darwin (weer heerlijk 24 uur in de bus....). Whish  me luck!

Veel liefs
Milou

  • 22 Augustus 2012 - 10:30

    Joop En Esther:

    wow wat een verhaal, je bent voorlopig dus nog niet thuis!! Moet je zomaar het fam-dekenweekend missen.... Leuk hoor! veel plezier nog!!

  • 22 Augustus 2012 - 10:33

    Oma De Haan:

    wat heerlijk weer iets van jou te horen maar wel even slikken dat wij jou voorlopig nog niet kunnen horen en zien. Wat een plannen allemaal maar nu die mogelijjkheid er is dan pak jij die ook dus ben ik ook trots op jou.Wij hebben hiet eindelijk een heerlijke zomer en genieten daar van.Ik steek af en toe een kaarsje op dat je maar weer heel en behouden bij ons mag terugkeren.Dag lieverd veel liefs van Oma de Haan.

  • 22 Augustus 2012 - 11:19

    Merel:

    Haha ik wist wel dat je niet na 3 maanden terug zou komen :p
    Lekker zeg en leuk ook om met Satish verder te reizen!
    Ik houd je verhalen bij :) (op stage als t moet!)

    Liefs,
    Merel

  • 22 Augustus 2012 - 11:58

    Anita:

    EEEYYYY MAET, haha...wat toch helemaal geweldig dat je langer wegblijft!! Wat een prachtige verhalen heb je allemaal en wat zou ik ooohhh zzooooo graagggg een tijdje met je mee willen reizen!!!! Lieve Milou, geniet maar van alles, blijf maar lekker daar (zolang als dat kan) en ik kijk nu al weer uit naar je volgende reisverslag!!!
    Dikke zoen, tante!!

  • 23 Augustus 2012 - 20:56

    Ton De Haan:

    Goeie keuze!
    Nederland kan natuurlijk niet tippen aan Australië en Azië en alle andere plekken die je nog gaat bezoeken.
    Geniet ervan!!

  • 24 Augustus 2012 - 13:05

    Tjietra:

    Wat een leuke verhalen,geniet nog zolang het kan, Ik hoop dat je nu een beetje bruin bent geworden van het zonnen. Ha ha ha Heel veel liefs Gr

  • 26 Augustus 2012 - 10:32

    Joy:

    Lieve Lou, wat maak je toch geweldige dingen mee daar aan de andere kant van de wereld! Groot gelijk dat je daar langer wil blijven. Alleen voor het weer al zou ik nog laaang niet terug komen. Hier is het regen regen en nog eens regen. Niks zomer:( Gelukkig vliegen we vannacht met de LC -2 naar BARCELONA! Helaas kunnen jij en than niet mee:( Maar we zullen extra veel aan jullie denken, en zodra jj terug komt (en nog geld over hebt:p) boeken we gelijk weer een leuk weekendje ergens naar toe!
    Liefie we denken veel aan je en missen je! Heel veel plezier daar! Hele dikke kus van Joy

  • 29 Augustus 2012 - 17:50

    Eva:

    Groot gelijk dat je nog lekker blijft meis: je kan altijd nog naar huis ;)

    Wat een mooi verhaal over de Uncle Brians Tour :D
    Aardig gek die afstanden die je in de bus moet afleggen, dat kennen we niet hier in ons kleine landje!

    Enjoy sweety!
    Kijk uit naar je volgende mooie verhaal!

    Dikke xx, take care!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Milou

Actief sinds 01 Juni 2012
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 14875

Voorgaande reizen:

06 Juni 2012 - 05 December 2012

Australië en Azie!

Landen bezocht: