Darwin, de outback en Thailand! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Milou Deken - WaarBenJij.nu Darwin, de outback en Thailand! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Milou Deken - WaarBenJij.nu

Darwin, de outback en Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Milou

12 September 2012 | Australië, Darwin

Hallo allemaal!

Na een paar weken hier eindelijk weer een update van mij. Dit keer niet vanuit Australie maar vanuit Thailand! Met 100 muggenbulten rijker en een airco die overuren draait zit ik op dit moment in een hostel in Patong, het zuid westen van Thailand. Vorige week maandag, erg vroeg in de morgen, ben ik van Darwin naar Sydney en toen naar Bangkok gevlogen. Ik ben hier nu dus al meer dan een week, een hele ervaring kan ik je vertellen. Maar goed, eerst Australie.

Mijn laatste paar weken in Australie waren echt geweldig. Na ongeveer 2 maanden langs de oostkust te hebben gereisd werd het tijd worden voor iets totaal anders. Vanuit Cairns, het topje van de oostkust, ben ik naar Alice Springs gegaan, precies in het midden van Australie. Van hieruit heb ik drie dagen met een groep gekampeerd in de outback. Het was werkelijk waar geweldig, en zo anders! De eerste dag hebben we de Kings Canyon bezocht, grote rotsgebergte waar we over de gehele top van de canyon zijn gelopen. De tweede dag zijn we naar Uluru en het bijbehorende national park gegaan, ook wel bekend als Ayers Rock of The Rock. Het is in feite dé bekendste 'steen' van Alice Springs. Het is een grote rood oranje rechthoekige steen in het midden van de outback. We hebben hier een tocht van 10 km gemaakt helemaal om de gehele rots heen. Het was erg mooi en op iedere plek was de grote rots weer anders. Zelf heb ik Uluru niet beklommen. Dit is wel mogelijk, maar in het cultureel centrum in de buurt van Uluru lazen we dat dit erg onbeschoft is tegenover de aboriginals en hun cultuur. In hun cultuur is het heilig en schaad je dit wanneer je de rots beklimt. Het was hoe dan ook prachtig en 's avonds hebben we zelfs de zonsondergang bij Uluru gezien. Zo mooi! De derde dag zijn we erg vroeg opgestaan om de zonsopgang bij Uluru en Kata Tjuta te zien. Ook dit was prachtig. Daarna zijn we naar Kata Tjuta zelf gegaan. Dit zijn verschillende bergen waar we door heen zijn gelopen met prachtige geheime plekjes, wilde kangaroos en kamelen en mooie uitzichten. Iedere avond zetten we ons kamp op, maakten we ons eten (onder ander kamelen worstjes en kangaroo vlees, wat zelfs erg lekker en gezond is!) en zaten we tot laat met zn allen rond het kampvuur waar we eerder die dag zelf het hout voor gesprokkelt hadden. Het echte kampeer idee dus hahah! Slapen deden we in swags, een soort slaapzakken met een matras erin, in de openlucht onder de sterrenhemel! Het was onwijs koud, en ik was wel een beetje bang voor dingo's, maar wow wat was dit gaaf! De lucht was zo helder dat je zelfs de melkweg kon zien en allerlei vallende sterren! In slaap vallen met de sterrenhemel boven je, woow! Alles bij elkaar was het echt geweldig. De drie plekken die we bezocht hebben waren ongelofelijk mooi en immens groot, voornamelijk al de kleuren bij elkaar gaven een mooi gezicht; de helder blauwe lucht, oranje rode bergen en groene bomen. Daarnaast hadden we een onwijs leuke groep en hebben we ook veel geleerd over de aboriginal cultuur. Ik kwam er daar pas achter hoe weinig ik er eigenlijk over wist, en na Cairns waar alleen maar dronken en lijm-snuivende aboriginals op straat lopen, moet ik toegeven dat mijn beeld niet erg positief was. Het was interrresant om er meer over te lezen en horen en te ervaren hoe rijk en interrresant deze cultuur eigenlijk is. 

Na de tour in de outback ben ik nog een paar dagen in Alice Springs gebleven, het hostel was onwijs relaxt dus ik heb er goed bij kunnen komen. In Alice Springs heb ik verder met wat meiden een berg beklommen waarop je een 360 graden uitzicht had over geheel Alice Springs. Erg bizar om een stad te zien met daaromheen werkelijk waar niets. Ook heb ik een didgeridoo les gehad. Haha wat was dit moeilijk! Onze leraar gaf ook aan dat er aardig wat lessen aan vooraf gaan voordat je het een beetje kunt. Gelukkig maar want de geluiden die wij produceerden waren niet echt om aan te horen...

Na Alice Springs ben ik naar alweer mijn laatste bestemming in Australie vertrokken, Darwin. Darwin is een grote stad in het noorden van Australie. In totaal ben ik hier iets meer dan een week gebleven. Ik zat weer in een erg leuk hostel waar ik al gauw veel mensen leerden kennen waar ik de rest van de week mee ben opgetrokken. Zo had één van van hen een campervan en zijn we daarmee rond Darwin gereden om de mooie plekken en stranden te bekijken. Daarnaast hebben we ook heerlijk gerelaxt bij de lagoon (overal wordt er afgeraden om te zwemmen in de zee vanwege de krokodillen) en geshopt in de verschillende winkel centra. Gedurende mijn laatste week in Darwin ben ik ook weer drie dagen met een groep op pad gegaan om de national parken rond Darwin te bekijken, Litchfield en Kakadu. Dit zijn geweldig mooie natuurgebieden met prachtige watervallen, meren, veel krokodillen, andere exotische dieren en bergen. We hebben hier de meest prachtige plekjes gezien en ook savonds sliepen we weer in een swag onder de sterren, dit keer in wat luxere tenten/hutjes. Geweldig en weer zo anders dan Alice Springs. Veel meer groen en bos, meer watervallen, lagoons en meertjes. In één woord prachtig! Ik zal snel wat foto's uploaden op facebook!

Vorige week maandag zat Australie er alweer op en ben ik met het vliegtuig naar Thailand gevlogen. Het weekend ervoor vertelde Vivi mij dat haar reisplannen gewijzigd waren en dat zij niet meer zo goed wist wat zij wilde doen. Ik vroeg haar natuurlijk gelijk mee naar Thailand en een paar uur laten had ze een ticket geboekt! Dat is hoe makkelijk het allemaal gaat! Gedurende twee weken reis ik dus samen met Vivi! Het is tot nu toe geweldig en bizar! Zoals ik al zei een hele ervaring opzich. In mijn volgende blog zal ik er alles over vertellen!

Tot later weer!
Veel liefs,
Milou

P.s. Zoals ik eerder vertelde was mijn reden om naar Thailand te gaan ook voornamelijk om mijn working holiday visa voor Australie aan te vragen. Ik heb nu mijn toezegging voor dit visum ontvangen dus dat wordt weer brieven schrijven en solliciteren! 

  • 12 September 2012 - 20:56

    Jan En Mart:

    Hallo Milou,

    Wat een prachtige reisverslagen schrijf je toch, we reizen al lezend een beetje met je mee.
    We hebben je erg gemist op het Dekenweekend, het was heel leuk om je even te zien op skype, zo was je er toch een beetje bij.
    Heel veel plezieren succes met je reis en met solliciteren, we blijven je volgen hoor, veel liefs van ons
    Jan en Mart

  • 13 September 2012 - 12:52

    Oma De Haan:

    Heerlijk om weer eens te horen hou het gaat met jou. natuurlijk hoor ik van pap en mam wel het een en ander maaar nu kan ik weer lekker genieten van jou reiverslag.Zondag gaan we hier de verjaardag van tante Afra Kriek vieren. 90 jaar mag zij worden, de eerste in de fam Appel die dit mag beleven. Jammer dat jij er niet bij kan zijn maar er komen wel ruim 100 familieleden samen.Dus jij gaat straks werken in Australie, dat is ook weer een beleving denk ik zo.Ja Milou, wat jij nu allemaal beleef en zie dat kan geen mens jou meer ontnemen en zal je altijd met trots aan terugdenken. Dag lieve meid, pas goed op je zelf en ik hoor wel weer van jou. Veel liefs van Oma de Haan.

  • 14 September 2012 - 21:18

    Martin:

    Wow! Wat een reis. Was ik maar 30 jaar jonger, dan.... ;)

  • 15 September 2012 - 19:38

    Eva:

    Milou!

    Wat een mooi verhaal weer meis :)
    Geweldig dat je daar hebt gekampeerd, stoer hoor, zo in de open lucht!
    Geniet van het mooie Thailand en succes met solliciteren!

    Dikke knuf en x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Milou

Actief sinds 01 Juni 2012
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 14882

Voorgaande reizen:

06 Juni 2012 - 05 December 2012

Australië en Azie!

Landen bezocht: