Goodbye Holland, Hello Australia! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Milou Deken - WaarBenJij.nu Goodbye Holland, Hello Australia! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Milou Deken - WaarBenJij.nu

Goodbye Holland, Hello Australia!

Door: miloudeken

Blijf op de hoogte en volg Milou

10 Juni 2012 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Hier dan mijn eerste reisverslag vanuit het overweldigende Sydney!!

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve berichtjes. Heel erg leuk om al die berichtjes te lezen en het deed mij ook heel goed zo voor mijn reis! Naarmate 6 juni steeds dichterbij kwam kreeg ik toch wel erg de kriebels, maar ik had er ook onwijs veel zin in!

Ik vloog op woensdag om 6 uur s'avonds en mijn ouders, broertjes, Satish, Joy en Elise waren meegekomen om mij uit te zwaaien. Wat moeilijk was dat afscheid nemen zeg! Opeens dringt het tot je door dat je drie maanden van huis bent, iedereen moet missen en in je eentje naar de andere kant van de wereld vertrekt. Wat tranen zijn dan ook weggepinkt, maar met goede moed ging ik toch de douane door!

Allereerst vloog ik naar Londen Heathrow. Op dat vliegveld moest ik een aantal uur wachten voor mijn volgende vlucht naar Singapore vertrok. Ik keek mijn ogen uit naar alle winkels daar, het leek Harrods wel! Gelijk begon ik al te kijken naar alle mooie kleding en schoenen, maar gelukkig ik heb me in weten te houden! Ik bedacht me dat het toch verstandiger was om mijn geld voor mijn reis te bewaren ;)

De reis van Londen naar Singapore duurde iets langer dan 12 uur en was dus behoorlijk lang. Gelukkig heb ik me goed kunnen vermaken door het kijken van films, het lezen van boekjes en zelfs slapen! Ik had niet gedacht dat mij dat in een vliegtuig nog zou lukken.Daarnaast werd ik ook goed verzorgt met allerlei soorten maaltijden, snacks en drinken! Er zat er een goed stevige man naast me die ik iedere keer mocht 'verblijden' met het feit dat ik even naar de wc moest of mijn tanden ging poetsen.

In het vliegtuig heb ik behoorlijk wat geslapen dus het was dan ook erg vreemd om op Singapore aan te komen en het weer avond te zien worden. Het was daar toen 6 uur s' avonds. Tijdens de vlucht van Singapore naar Sydney heb ik dan ook nogmaals weer kunnen slapen omdat het nacht was. Ik denk dat dit mij de jet-lag heeft bespaart, thank god!

Op vrijdagochtend om 5 uur, na een reis van 27 uur (34 uur van deur tot deur) was ik dan eindelijk op Sidney Airport aangekomen. Vanaf daar kon ik mee met een gratis shuttle bus omdat ik een hostel had geboekt voor meer dan 3 nachten. Eindelijk aangekomen bij het hostel kreeg ik toch wel even de schrik van mijn leven. Na het openen van mijn kamerdeur verscheen er een hele kleine creepy kamer die ook nog eens behoorlijk vies was.. Stond ik daar met mijn grote backpack en al aan de andere kant van de wereld.. AAAHHHHHHH! Maar ik heb me er toch overheen weten te zetten. De kamer deed mij erg denken aan de kampen vanuit school en de badkamers aan de gebouwtjes op de camping. Dat heb ik toen ook altijd overleefd dus dit moest ook gewoon te doen zijn, toch?

Na wat geslapen te hebben (zo goed en kwaad als dat ging..) ben ik meteen de stad in gegaan. Ik wilde Sydney zien! Mijn hostel ligt precies in het centrum van Sydney en vanuit daar kon ik overal gemakkelijk naar toe lopen. Al direct heb ik heel veel van de stad kunnen zien. Wat een geweldige stad is het! Van hele hoge wolkenkrabbers tot hele oude gebouwen, een super mooie mix. Allereerst liep ik langs Town Hall, de St Andrew's Cathedral, Queen Victoria Building waarna ik gelijk naar HET gebouw van Sydney toe wilde. Voorbij Circular Quay (hier vandaan vetrekken de ferries vanuit de harbour van Sydney) was daar dan uiteindelijk de Sydney Opera House! Daar tegenover de Harbour Bridge en The Rocks (het oude gedeelte van Sydney). Wauw! Toen pas drong het echt tot me door, ik ben in Australie!! Het was mooi weer en heel veel ferries vaarden langs. Het was een super mooi gezicht.

In The Rocks was er ook nog het gezellige The Rocks Markets waar ze allerlei lekkernijen verkochten. In dit gedeelte van de stad ben ik direct naar het Sydney Visitors Centre gegaan om daar informatie in te winnen over mijn reis en de beste deals en tours te bekijken. Deze centra zitten overal in Australie dus erg handig!

Na terugkeer in het hostel werd er en BBQ georganiseerd, gratis! Ik maakte direct kennis met een Australische ' Barbie ' (BBQ) en leerden gelijk wat mensen kennen, ideaal! Met twee van hen, Chris een Duitse jongen en Martin een Nederlander, ben ik weer de stad in gegaan. In de stad was er 'Vivid'. Op allerlei grote gebouwen waren er kleurijke en bewegende projecties te zien. Zo waren er allerlei projecties op de daken van het Opera House en leek het af en toe net alsof deze daken bewogen en gemaakt waren van zeil. Erg gaaf om te zien. Ook heb ik eindelijk het thuisfront kunnen bereiken om hen ook gerust te stellen dat alles goed was gegaan en ik in Sydney aangekomen was. Gek om de bekende stemmen te horen, net alsof ze gewoon nog ergens in de buurt zijn.

Op zaterdag ben ik weer de stad in gegaan. Ik ben onder andere naar Darling Harbour geweest, een onwijs mooie haven in het westen met allerlei bezienswaardigheden zoals de Chinese Gardens, het Sydney Exhibition Centre, Imax Theatre, Convention Centre, Harbour Side Shopping centre, een grote playground, Cockle Bay en een grote brug over deze baai heen. Het was onwijs mooi weer en er was tevens een jazz festival aan de gang. Ik heb dus heerlijk in het zonnetje op de rand bij de haven gezeten, genieten.
In de middag ben ik de andere kant van Sydney op gegaan, het oosten. Via Hyde Park kwam ik terecht bij St Mary's Cathedral. Helaas kon in niet naar binnen omdat er een besloten viering aan de gang was. Wel zag ik allerlei bruidjes buiten staan te poseren voor de cameraman. Na Hyde park liep ik gelijk de Royal Botanic Gardens binnen. Een onwijs grote ' tuin' met allerlei mooie planten en bloemen. Het is onwijs groot, gelegen aan het water en ook het Government House is er gevestigd. Aan het einde van de tuin kom je uit bij The Opera House. Tegen de tijd dat ik er aankwam was het al behoorlijk schermerig dus had ik een prachtig aanzicht van de Opera House, Circular Quay en de Harbour Bridge by night!

S' avonds, na weer een gratis maaltijd in het hostel, ben ik met wat Duitse mensen naar Darling Harbour gegaan. Er was een vuurwerk show, erg gaaf zo in de haven. Daarna hebben we daar veel rond gelopen en zijn we ook naar China Town geweest. Die gekke chinezen heb je dus blijkbaar overal zitten!! Ook zag ik al veel oranje shirts voorbij komen op straat, wat een gek idee is dat. Ben je in Sydney, zie je opeens overaal groepen Nederlanders de straat op komen. Die avond heb ik dan ook met een onwijs grote groep Nederlanders in een Pub de wedstrijd Nederland - Denemarken gekeken, in het oranje en met de Nederlandse vlag op mijn gezicht! Het was onwijs gezellig en teksten als 'Alle Duitsers zijn Homo' , 'Schade Deutschland' en ' Hup Holland Hup, kwamen dan ook menig keer voorbij. Helaas waren er ook Denen aanwezig, waardoor alle Nederlanders aan het einde van de wedstrijd snel naar hun hostel terug keerden. Ookal hebben ze verloren, het was een leuke avond zo met alle ' Dutchies'.

Vandaag is het zondag en doe ik het was rustiger aan. Ik zit met Chris in de Sydney Library (daar is gratis internet, jaja dat soort dingen heb je nodig als reiziger) en ben iedereen aan het mailen. Vanavond weer een gratis maaltijd in een club naast ons hostel en een party vanwege de verjaardag van de koninging. Dat belooft wat.

Zoals je kunt merken is het een behoorlijk update geworden. Mijn excuses als het wat lang is, maar ik gok dat dat van korte duur is ;). Ik ben waarschijnlijk tot woensdag in Sydney waarna ik aan mijn reis langs de oostkust zal beginnen. Ik ben erg benieuwd!

Wel mis ik iedereen thuis heel erg en moet ik nog erg wennen hier. Ik zit nog niet helemaal in het backpackers ritme, maar ik denk dat dat even tijd nodig heeft! Laat vooral van jullie horen want ik ben erg benieuwd hoe het daar in Nederland is!!

Veel liefs,
Milou

  • 10 Juni 2012 - 11:45

    Monique:

    Klinkt goed Milou, geniet ervan...

  • 10 Juni 2012 - 11:46

    Merel:

    Wat leuk hoe je dat allemaal zo beschrijft, ik zie het voor me, en voel weer hoe ik me voelde de eerste dagen in een nieuw land tijdens 't reizen.. alles is zo nieuw en anders en dan zo ver van huis!
    Het weer lijkt wel lekker in je beschrijving :) das fijn!
    Ben benieuwd naar wat je allemaal mee gaat maken, ik houd je blog in de gaten!
    Veel liefs en geniet van je vrijheid!!
    xxx Merel

  • 10 Juni 2012 - 12:01

    Ton:

    Hoi Milou, bedankt voor je uitgebreide verslag. Zorg dat je woensdagavond weer bij een groep Dutchies zit, want dan wordt het echt feest, nl. onze overwinning op Duitsland! En dan maar zingen: Alle Duitsers zijn ....

  • 10 Juni 2012 - 12:18

    Esther:

    Milouuuu!
    Top om je zo wat beter te kunnen volgen en mens, wat ben ik toch jaloers als ik dit lees, spontaan staan weer de tranen in mijn ogen... Die reactie in het hostel had ik al een beetje verwacht haha maar zoals je zegt dat overleef je ook wel en strak is dat zo 'gewoon'. En dat backpack-ritme komt vanzelf! Ben in ieder geval erg blij dat je al lekker aanspraak hebt met andere mensen, dat heb je zeker de eerste dagen erg nodig weet ik uit eigen ervaring ;)

    Ik hou je in de gaten via deze manier ;)

    Kus en een heleeeee dikke knuffel!

  • 10 Juni 2012 - 12:31

    Dionne:

    Leuk!! Gaat allemaal goed komen zo te lezen! :D Geniet ervan! XXX

  • 10 Juni 2012 - 12:32

    Thannee:

    Lieve Lou,

    Super leuk om te lezen dat je reis goed verlopen is en je al lekker aan het bezichtigen bent daar! Had wel even intens medelijden toen ik je reactie op je hostel las... Maar gelukkig heb jij je daar als mega bikkel overheen gezet ;). Ik wacht op je volgende update! En van mij mogen ze altijd zo lang hoor vind het super leuk om te lezen waar je allemaal mee bezig bent! Zo zie je maar met al dat internet van tegenwoordig lijkt ver weg toch nog een beetje dicht bij ;)

    Liefs!

  • 10 Juni 2012 - 16:54

    Jo:

    Loudie, Je bent nu al mijn held als ik de omschrijving van je kamer hoor!! Heerlijk verslag. Enjoy baby, Kus xx

  • 10 Juni 2012 - 19:40

    Tante Tinie:

    Super leuk om nu al dit enthousiaste verhaal te lezen van een nichtje.
    Geniet er heel erg van Milou want het is een ervaring die ze je nooit meer afnemen.
    Ik blijf je volgen.

    Lieve groet vanauit Medemblik

  • 10 Juni 2012 - 20:19

    Satish:

    Het klinkt allemaal zooooo leuk! Echt leuk geschreven.

    Ik mis je wel zoooooooooooooooooooo erg!!!

  • 11 Juni 2012 - 09:13

    Natasja:

    Wow, je bent er nog maar zo kort en hebt nu al zoveel mooie / leuke dingen gezien en meegemaakt! Dat belooft wat voor de rest van je reis :-)

    Blijf het vooral zo levendig beschrijven, dan kunnen wij hier vanuit het druilerige Nederland lekker meegenieten!

    Enjoy! Liefs!

  • 11 Juni 2012 - 18:59

    Wendy:

    Lieve Loudie,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Wat heb je al een hoop leuk dingen gedaan in een paar dagen tijd. Geniet ervan, blijf ons op de hoogte houden en volgende keer wil ik graag wat foto´s van je reis bewonderen:) xxxx

  • 12 Juni 2012 - 06:19

    JOY:

    MILOUTJE!! Wat fijn om te horen dat je reis zo goed is verlopen en dat je veilig aan bent gekomen! Ook echt slim dat je zoveel hebt geslapen tijdens je vlucht, ik had 4 dagen last van een jetleg (elke ochtend om 5 uur klaar wakker, is geen pretje)!
    Nou je mist hier niks hoor, het regent hier pijpenstelen:s Alle straten van Rotjeknor stonden gister onder water incl. Elise haar kamer! Nergens een zomer te bekennen:( Dus geniet van elke zonnestraal!
    Lieverd, heel veel plezier daar aan de andere kant van de wereld! enJOY! Maar dat zal je zeker gaan lukken;)

    Love YOU!! XXXXXXXX

    P.S. Betreffende de ranzige Hostels.... I told ya;)

  • 12 Juni 2012 - 07:46

    Caroline:

    Lieve loudie,
    Wat heb je een heerlijk verhaal geschreven! Kijk uit naar je volgende avonturen + foto's ;-)
    Ennn zoals je al hebt vernomen, hier mis je geen zonnestraaltje..

  • 12 Juni 2012 - 08:40

    Tjietra:

    hallo schat , wat een leuk verhaal Fijn dat je wat vrienden hebt.Geniet vooral van alles en ieder moment. Zo te lezen gaat het je goed lukken.Alles gaat goed hier.Wij volgen je op de voet hoor.Heel veel liefs van ons allen. Gr ...............

  • 12 Juni 2012 - 18:00

    Eva:

    Meis: wat goed om te lezen dat je je zo vermaakt!
    En natuurlijk dat je al mensen ontmoet hebt :)
    Haha, goed om je te realiseren dat je schoolkamp ook altijd overleefd hebt ;)
    Ben benieuwd naar je volgende (ik hoop lange) verhaal!

    Enjoy, xx

  • 17 Juni 2012 - 17:37

    Martin:

    Leuk om te lezen. Het woordje "onwijs" kwam nogal eens voor. Ik begrijp het, je hebt het ONWIJS naar je zin. Leuk! Groeten uit Wognum van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Milou

Actief sinds 01 Juni 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 14899

Voorgaande reizen:

06 Juni 2012 - 05 December 2012

Australië en Azie!

Landen bezocht: